לעבר אמפתיה רדיקלית – מסע על פי אלברטו ג'אקומטי

לעבר אמפתיה רדיקלית – מסע על פי אלברטו ג'אקומטי

איגוד ישראלי לפסיכולוגיית העצמי ולחקר הסובייקטיביות

מזמין את חבריו ואת הציבור הרחב

להרצאתו של ד"ר נמרוד גולן :

לעבר אמפתיה רדיקלית – מסע על פי אלברטו ג'אקומטי

לזכרו של חברנו האהוב רונן מוצפי

המפגש יתקיים  במסגרת "מפגשים בצוותא 2023" , יום ראשון 30 באפריל ב"מועצה לישראל יפה"  תל אביב

19:30 – התכנסות

22:00 – 20:00 – הרצאה ושיח

אני שמח מאוד להזמין אתכם למסע מודרך, מלווה בהקרנת תמונות, אל לב יצירתו של אמן המאה העשרים הנודע אלברטו ג'אקומטי (1901-1966). זהו המשכו של מסע התבוננות ומחקר בן כעשרים שנה שהוביל אותי עד לקצות העולם בכדי להתחקות – אחר ערש הולדתו של האמן (בכפר זעיר בלב הרי האלפים), אחר האנשים שהכירו אותו, אחר מתבוננים אחרים שנישבו כמוני בקסם אישיותו ויצירתו, אחר כותבים ואוצרים מסורים, אחר כל גלריה או מוזיאון נידח ככל שיהיה, בה חיה ונושמת יצירתו, ובהמשך גם לכתיבתה של עבודת דוקטורט על מכלול יצירתו. מסע זה חשף בפניי השקות מפתיעות בין עבודתו של האמן לבין הגותו הפסיכואנליטית של היינץ קוהוט.

רצה הגורל וההרצאה תתקיים ערב פתיחת תערוכת ג'אקומטי הגדולה במוזיאון תל אביב, והיא תהיה לכן גם כעין מבוא מזמין ומבהיר לקראת התבוננות חדשה ומעמיקה יותר ביצירות הרבות שיוצגו בתערוכה.

נתחיל בהתבוננות על עבודותיו המוקדמות של ג'אקומטי, שמובנות לי כחקר ויזואלי של תודעת האדם – יצריו, המשגותיו והפנטזיות הלא מודעות שלו. אך בעיקר נתבונן יחד במכלול יצירתו המאוחרת של האמן (1935-1966), כאשר פנה, במהלך נועז של אומץ-לב ובניגוד למקובל בחוגו, לעבודה מתוך התבוננות ישירה אל סביבת המציאות המיידית. עבודות אלו, כך גיליתי,  ניתנות להבנה, עמוקה ומחדשת מבעד  לעדשת ההמשגות הקוהוטיאנית: הפסלים הזעירים – התהוותו של העצמי הגרעיני, פסלי הקומפוזיציה – אדם בין בני אדם אחרים, פסלי האנך האייקוניים – פריסתו של העצמי הדו-קוטבי, וקבוצת הפורטרטים המאוחרים – התמרת העצמי.  בעבודות אחרונות אלו, שהן מפסגת הישגיו, יצר האמן בחומר מעין איקונות חילוניות שמקרינות, גם כלפינו הצופים, את איכותו של אותו מצב אמפתי-רדיקלי שבו התבונן, לפני כן, האמן עצמו במודל החי שלפניו.

קישור לתשלום והרשמה לחברי איגוד ולתלמידי תוכניות האיגוד (70 ש"ח) :

https://mrng.to/w7Edz6oOSo

קישור לתשלום והרשמה לקהל הרחב (80 ש"ח):

https://mrng.to/1hWs4xcP4q

 

תאריך

אפר 30 2023
Expired!

שעות

7:30 pm - 10:00 pm